2010-09-19

Idag smäller det!

Idag är den stora valdagen! Ikväll får vi veta hur det har gått. För en dryg månad sedan förutspådde jag valresultatet. Jag skrev då att Alliansen vinner, att socialdemokraterna förblir största parti och att Sverigedemokraterna inte kommer in i Riksdagen. Vad gäller den sista punkten, så oroas jag av Expressens och Aftonbladets jättemanifestationer idag för att förmå väljarna att inte rösta på Sd. Jag tror inte på idén att mediaeliten berättar för folket vilka idioter de är som riskerar att rösta fel. Sådant gynnar bara Sverigedemokraterna. Men jag håller fast vid mitt tips i alla fall.

I Karlstads kommun tror och fruktar jag att de rödgröna vinner, men förhoppningen om ett nytt styre finns ju.

I landstingsfullmäktige kommer Miljöpartiet och Sverigedemokraterna in, vilket kommer att leda till ett oklart läge och det kommer att dröja ett bra tag innan vi vet vilka som ska styra landstinget de kommande fyra åren

Inga kommentarer: